Adjunct-directeur Bedrijfsvoering | Plaatsvervangend Directeur-bestuurder | 32-36 uur per week
Over ons
Stichting het Gehandicapte Kind is al 75 jaar hét goede doel voor kinderen en jongeren met een handicap in Nederland. Vaak is hun handicap niet het grootste probleem; dat ze worden buitengesloten en alleen spelen, is het ergst. Wij maken speeltuinen, sportclubs en scholen toegankelijk, zodat kinderen met en zonder handicap elkaar ontmoeten, samen spelen en vrienden maken. Met als doel: Geen kind zonder vriendjes! Met een bevlogen en ambitieus team van 40 collega's werken we hard aan ons doel. Dit doen we samen met 10.000 vrijwilligers die de jaarlijkse landelijke collecte verzorgen en ruim 1.000 projectpartners waarmee we bijna 400 projecten realiseren. En niet te vergeten onze (kinder)ambassadeurs, famous friends en bijzondere partners.
Jouw rol
De afgelopen jaren is de organisatie stevig neergezet, waardoor er een solide fundament staat om verder op te bouwen. De organisatie zit in een fase van groei en verdere professionalisering, met aandacht voor de interne organisatie en optimalisatie van financiële processen. We zijn op zoek naar een gedreven, betrokken en strategisch sterke adjunct-directeur Bedrijfsvoering, tevens plaatsvervangend directeur-bestuurder, die met ons verder gaat bouwen. Als adjunct-directeur Bedrijfsvoering ben je samen met de directeur-bestuurder eindverantwoordelijk voor de gehele bedrijfsvoering van de stichting. Je zorgt voor een verdere professionalisering van de interne organisatie. Met een nadrukkelijke focus op het optimaliseren van de bedrijfsprocessen, financiële verantwoording, HR en juridische zaken. Je bent een belangrijke sparringpartner voor de directeur-bestuurder en draagt bij aan strategische besluitvorming. Tegelijkertijd ben je operationeel verantwoordelijk voor de uitvoering van de interne bedrijfsvoering. Je werkt nauw samen met onze directeur-bestuurder, controller, boekhouder, projectadministrateur en de aanvoerder van team Support. Jouw expertise draagt bij aan een nog efficiëntere werkwijze en professionalisering van de organisatie. Zodat de impact van de organisatie als geheel wordt vergroot.
Wat ga je doen?
Concreet houd jij je bezig met;
- Financieel management, waarbij je de inkomsten en uitgaven beheert en onze financiële positie bewaakt;
- Bewaking van programmabudgetten en doorontwikkeling van methodieken en processen voor monitoring en rapportage, met oog voor de fondsenwerving;
- Bijdragen aan kennisontwikkeling van de organisatie op het gebied van financieel management, bedrijfsprocessen, automatisering en andere software;
- Professionaliseren en optimaliseren van de bedrijfsprocessen binnen de stichting, met aandacht voor efficiëntie en effectiviteit;
- Ontwikkelen en implementeren van HR-beleid, gericht op het aantrekken, ontwikkelen en behouden van medewerkers binnen een groeiende organisatie;
- Fungeren als plaatsvervanger van de directeur-bestuurder bij diens afwezigheid, met verantwoordelijkheid voor de gehele organisatie;
- Vormgeven en bijdragen aan efficiëntie, taakverdeling en uitdragen van de cultuur van ‘samen sturing’ die centraal staan. Steeds met oog voor de verbinding tussen de teams impact, fondsenwerving & communicatie en support.
- Leveren van input voor beleidsontwikkeling en uitvoering van projecten die bijdragen aan de strategische doelen van de stichting.
- Analyseren van (financiële en juridische) risico's en adviseren over financiële kansen en bedreigingen voor onze organisatie;
Hoewel veel van jouw taken direct voortkomen uit de huidige praktijk, vraagt het tegelijkertijd onderzoek naar de beste invulling en onderlinge samenwerking binnen de organisatie. We zien deze rol dan ook als passend in de nieuwe fase van de organisatie.
Wat bieden wij?
- Een uitdagende en betekenisvolle functie in een enthousiast, betrokken en gemotiveerd team;
- Een functie met verantwoordelijkheid en ruimte voor eigen initiatief en ondernemerschap;
- Een informele organisatiecultuur waarbij inclusiviteit en gelijkwaardigheid centraal staan;
- Een prettige en toegankelijke werkomgeving op een mooie locatie in Amsterdam;
- Mogelijkheden om je te ontwikkelen als mens en professional;
- Goede arbeidsvoorwaarden, waaronder hybride werkmogelijkheden en een eindejaarsuitkering;
- Marktconform salaris tussen € 5.050 en € 7.360 (bruto per maand op basis van 36 uur);
- Aanstelling voor een jaar met uitzicht op een vast contract.
Gezien de samenstelling van ons team en de doelstelling van onze organisatie, nodigen wij nadrukkelijk ook kandidaten uit te solliciteren die ervaringsdeskundige zijn, bijvoorbeeld door een eigen handicap.
Interesse?
Ben jij de persoon met deze kwaliteiten? En zie jij jezelf als diegene die onze organisatie naar een volgende fase van professionalisering leidt? Dan zijn wij op zoek naar jou! Stuur dan je motivatie en cv vóór 12 mei 2025 naar werken@gehandicaptekind.nl onder vermelding van "Vacature adjunct-directeur Bedrijfsvoering". De eerste gesprekken vinden plaats op woensdag 14 mei.
Heb je vragen? Neem dan contact op met Rebecca Gerritse via 020-6791200 of via werken@gehandicaptekind.nl. We kijken uit naar jouw sollicitatie en zien je graag helpen bouwen aan een samenleving waar iedereen erbij hoort!